Dostępny jest już elektroniczny dokument potwierdzający tożsamość uchodźcy, wydawany osobom, które przekroczyły granicę polsko-ukraińską po 24 lutego 2022 w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium Ukrainy. Jak aktywować aplikację?

Diia.pl, bo tak nazywa się aplikacja, można aktywować w urzędzie, w którym wydany jest numer PESEL. Uchodźca powinien poprosić o aktywowanie profilu zaufanego, jeśli ma już nadany numer PESEL, ale nie wnioskował od razu o dostęp do profilu zaufanego, a także może zwrócić się o jego założenie w dowolnym urzędzie (zaleca się ten sam, w którym otrzymał PESEL). Co dalej?

- Powinien pobrać i uruchomić aplikację mObywatel, zapoznać się z regulaminem i polityką prywatności aplikacji, aktywować aplikację korzystając z loginu i hasła wydanego dla profilu zaufanego. Sam PESEL nie wystarczy - podkreślają urzędnicy chocianowskiego magistratu. - Do załatwienia wielu spraw potrzebny jest również profil zaufany - dodają pracownicy urzędu.
Jak najprościej założyć profil zaufany? Podczas rejestracji w urzędzie przy nadawaniu numeru PESEL w formularzu należy zaznaczyć zgodę na przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych i potwierdzenie profilu zaufanego, podać adres e-mail oraz numer telefonu polskiego operatora. Należy zwrócić szczególną uwagę na poprawne i czytelne wpisanie danych.