Klienci sklepu Biedronka, którzy brali udział w "Magii Rabatów" mogą zgłosić się po voucher o wartości 150 złotych. Za niespodzianką kryje się decyzja UOKiK-u. Sprawdzamy szczegóły.

Posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka, którzy zachęceni przez sieć do zakupu trzech produktów z kategorii książki oraz zabawki, połowę kwoty wydanej na te produkty mieli otrzymać w formie vouchera wydrukowanego na paragonie. Voucher można było przeznaczyć na kolejne zakupy. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów doszukał się w tej promocji nieprawidłowości i teraz klienci Biedronki mają szansę otrzymać voucher o wartości nawet 150zł.

Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, związane z akcją promocyjną "Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r.". Jedną z nich było wprowadzanie w błąd co do warunków promocji w przekazach reklamowych. Informacje pojawiające się na plakatach w sklepach nie informowały o produktach, których nie można było kupić za voucher - poinformował UOKiK.
W informacjach na temat promocji zabrakło dokładnej listy produktów, które można było nabyć w ramach tej promocji. Materiały reklamowe były oznaczone gwiazdką, do której małym druczkiem odnosiło się ograniczenie do wybranego asortymentu przemysłowego lub tekstyliów. Informacja o części artykułów, które nie były częścią promocji (tu wymienione zostały m.in. chemia gospodarcza, kosmetyki, środki czystości czy odświeżacze powietrza) była prezentowana zbyt późno, bowiem dopiero na paragonie z voucherem, czyli już po dokonaniu zakupów. To nie spodobało się UOKiK-owi.

Ze skarg, które otrzymywał Urząd wynikało, że konsumenci byli zaskoczeni tym, że nie mogą zapłacić voucherem za istotną część produktów powszechnie przypisanych do tych kategorii - wskazał UOKiK. - Regulamin promocji nie był dostępny w sklepie w taki sposób, aby klienci mogliby bez problemu zapoznać się z jego treścią przed skorzystaniem z promocji - podkreślił Urząd.
Prezes UOKiK wydał decyzję, z której wynika, że Jeronimo Martins Polska ma obowiązek przyznania środków finansowych klientom, którzy nie skorzystali z wydrukowanego w promocji vouchera.

W ramach zobowiązania do zmiany praktyk Jeronimo Martins Polska dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych klientów o wartości 150 złotych. Zachęcam wszystkich, którzy wzięli udział w akcji promocyjnej "Magia rabatów", do skorzystania z rozwiązań wynikających z wydanej decyzji - poinformował prezes UOKiK.
Nowy voucher trafi zatem do klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej "Magia Rabatów" w okresie od 1 do 3 grudnia 2022 r., po czym otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali. Warunkiem jest objęcie programem lojalnościowym sieci (czyli posiadanie karty Moja Biedronka). Jak ustaliliśmy, klienci spełniający te kryteria automatycznie otrzymają od spółki bon o wartości 150 zł.