Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach w związku z zbliżającymi się wakacjami i poniekąd wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizatorów i uczestników wycieczek, zachęcają do zgłaszania potrzeby kontroli autokarów przed wyruszeniem w trasę. Występują jednak pewne warunki, aby taka kontrola mogła się odbyć w dogodnym dla zgłaszających terminie.

Zgłoszenie pisemne organizatora lub przewoźnika należy kierować do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach z 14-dniowym wyprzedzeniem w formie pisemnej lub telefonicznej pod numerami telefonów: 47 874 72 21 (do Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego) oraz 47 874 72 24 (do Asystenta Wydziału Ruchu Drogowego). W trakcie zgłoszenia podać należy: datę i godzinę wyjazdu, miejsce wyjazdu autokaru oraz liczbę autokarów.

- Zgłoszenie dokonane z odpowiednim wyprzedzeniem pozwala racjonalnie zaplanować czynności funkcjonariuszy w dniach, w których zgłoszono kilka kontroli autobusów, a są to nierzadko dni wolne od pracy lub czas wakacji - tłumaczy mł.asp. Przemysław Rybikowski Oficer Prasowy KPP w Polkowicach. - Organizator powinien przeznaczyć na kontrolę autokaru około jednej godziny przed planowaną godziną odjazdu - dodaje policjant.
Policja przeprowadza również kontrolę z pasażerami, lecz wówczas należy pamiętać, że w przypadku ujawnienia złego stanu technicznego autobusu i zatrzymania dowodu rejestracyjnego, dalsza jazda zazwyczaj jest niemożliwa.