Komenda Powiatowa Policji w Polkowicach otrzymuje coraz więcej informacji o oszustwach, których dokonują osoby podające się za policjantów, wnuczków, listonoszy, pracowników gazociągu, a nawet przedstawicieli ZUS-u. Wszystkie wymienione historie opierają się na podobnym schemacie działania, którego jedynym celem jest wykorzystanie osób starszych.

Oszuści wykorzystują swoje ofiary bazując na ich dobroduszności, chęci niesienia pomocy drugiemu człowiekowi, a także niewiedzy. Pomimo szeroko zakrojonych akcji informacyjnych i działań policjantów zmierzających do schwytania sprawców, jak również nieuchronności kary, takie sytuacje nadal się powtarzają.

- Nie bądźmy łatwowierni i nie dajmy się oszukać! W przypadku kiedy już podnosimy słuchawkę telefony, a po drugiej stronie słyszymy głos, który wypytuje nas o szczegóły dotyczące naszego prywatnego życia i posiadanych wartościowych rzeczy, w tym zgromadzonych pieniędzy, to jest to sygnał, że rozmawiamy z prawdopodobnym oszustem - informują policjanci.
Nasuwa się pytanie: co zrobić w takiej sytuacji? Odpowiedź jest banalnie prosta: należy się rozłączyć. Jednak rzeczywistość często pokazuje, że oszuści posiadają umiejętność manipulacji i wywierania wpływu emocjonalnego, dlatego też jeżeli ktokolwiek usłyszy w słuchawce głos policjanta, hydraulika, pracownika gazowni, nie może ulegać emocjom. Powinien też rozłączyć się i zweryfikować nawiązany z nami kontakt lub poradzić się kogoś zaufanego.

- Szanowni Państwo, jeżeli mieszkacie sami, prosimy, nie otwierajcie drzwi osobom nieznanym. Pamiętajmy, że prace remontowe wykonywane w Państwa otoczeniu są zgłaszane w administracji lub spółdzielni - apelują policjanci.
Polkowicka policja pozostaje do dyspozycji mieszkańców pod numerem telefonu 112, który działa całodobowo.