Nie tylko linia kolejowa nr 303 z Chocianowa do Duninowa jest objęta rewitalizacją. Zdjęcia z układania podkładów oraz testowego przejazdu lokomotywy trasą nr 316 z Rokitek do Chojnowa zamieścił Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. Z kolei pracownicy Zakładu Usług Komunalnych i Transportu Publicznego z uwagi na prace przy chocianowskim PKP również wykonali ważne zadanie, z którego zadowoleni będą mieszkańcy ulicy Spacerowej. Sprawdzamy szczegóły.

Pewnie wielu z Was zastanawia się, jak będzie wyglądało układanie podkładów i szyn na trasie nr 303 z Chocianowa do Duninowa, po której pasażerowie będą mogli dojechać w każdy skomunikowany koleją zakątek Polski i Europy. Zdjęcia z takich prac zamieścił wczoraj wieczorem Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Tymoteusz Myrda.

Z Leszkiem Lochem, dyrektorem Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu oglądałem dziś, jak przebiegają prace przy rewitalizacji linii kolejowej nr 316 Chojnów – Rokitki - przekazał wczoraj Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego - Tak wygląda układanie podkładów od strony Rokitek. Testowy przejazd lokomotywy wypadł pomyślnie - opisał opublikowane zdjęcia Tymoteusz Myrda.
Efekty swoich prac opisali także pracownicy ZUKiTP-u, którzy w ostatnich dniach wykonali przewiert sterowany pod terenem PKP. Umożliwił on stworzenie nowej sieci wodociągowej dla domków jednorodzinnych przy Spacerowej.

- Spółka posiada opracowaną dokumentację dla zasilenia domów jednorodzinnych wzdłuż ulicy Spacerowej. Jak wiemy dzięki działaniom Burmistrza Miasta i Gminy Chocianów Tomasza Kulczyńskiego wraca Kolej Na Chocianów. Dlatego też Spółka w uzgodnieniu z Panem Burmistrzem wykonała najważniejszą część inwestycji, a dokładnie dokonano przewiertu sterowanego pod terenem PKP - podsumowali swoje działania pracownicy ZUKiTP-u. - Podyktowane to było, aby nie wykonywać tych prac po wykonaniu nowego torowiska. Zostało to zrealizowane w latach 2021-2022, a jego koszt sięgnął blisko 90.000 zł - wyliczyli pracownicy chocianowskiej spółki.
Obecnie kilka gospodarstw na ulicy Spacerowej korzysta z wody jeszcze ze starego zasilania rurą Dn=50, które ma już swoje lata świetlności za sobą. Efektem tego była awaria na torowisku, która została stwierdzona w czwartek, 24 marca.

- Awaria została usunięta, ale teraz trzeba podjąć kolejne działania, aby wykonaną już sieć pod torowiskiem połączyć z siecią wodociągową w ulicy Wesołej. Natomiast stare zasilanie odciąć, aby przeszło w zapomnienie - poinformowali pracownicy Zakładu.
Jak ustaliliśmy, to zadanie musi być wykonane jeszcze w tym roku, aby nowa kolej ruszyła z nowym uzbrojeniem znajdującym się pod nią.