Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne zmienia sposób obsługi klienta - od dzisiaj spółka zawiesza bezpośrednią obsługę. Zmianie ulega także sposób informowania o stanie wodomierzy, a Światowa Organizacja Zdrowia weryfikuje, czy koronawirus może rozprzestrzenić się przez wodociągi. Podsumowujemy także aktualne dane na temat zachorowań w naszym regionie.

Aktualnie na Dolnym Śląsku są 24 potwierdzone przypadki zachorowania na wirusa SARS–CoV-2, niestety do tej pory jedna z zarażonych osób zmarła. W ostatnim czasie pojawił się także przypadek w naszym regionie - pozytywny wynik testu ujawniony został u jednej z mieszkanek Legnicy, która w ostatnim czasie wróciła z Włoch. Wokół tej historii narosło mnóstwo plotek i doniesień w mediach społecznościowych. Okazuje się bowiem, że legniczanka dopiero po dłuższym czasie przebywania w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym i oddziale wewnętrznym legnickiego szpitala postanowiła poinformować służby medyczne, że była ostatnio na zagranicznych wojażach. W wyniku tego kilkoro ratowników medycznych zostało poddanych przymusowej kwarantannie.

W naszej gminie na razie brak informacji o zachorowaniach i ludziach objętych kwarantanną, jednak, aby ustrzec się przed ewentualnym rozprzestrzenianiem się wirusa kolejne firmy zmieniają sposób obsługi klienta. Dołączają do nich także tutejsze wodociągi, które na swoim profilu na jednym z portali społecznościowych poinformowały, że od dzisiaj sprawy będą załatwiane na bieżąco, ale bez konieczności wizyty w ich siedzibie. Do odwołania nie będą się także odbywały odczyty wskazań wodomierzy. Klienci PWK otrzymają faktury z szacunkowym zużyciem wody.

Aby uniknąć przeszacowania można telefonicznie skontaktować się z osobą delegowaną do odczytu wodomierza, podając swój stan licznika. Mieszkańcy ulic Kościuszki, Ratuszowej, Żeromskiego (bez nr 1), Szkolnej, Kasztanowej, Brzozowej, Akacjowej i Topolowej pod numerem telefonu 512-473-642. Dla mieszkańców ulic Bohaterów Wojska Polskiego nr 33-67, Dominialnej i Szprotawskiej, Piotrowskiej, Środkowej, Jagodowej, Malinowej, Różanej, Wrzosowej i Krótkiej (domki jednorodzinne), Słonecznej, Gwarków, Świerkowej, Górniczej, Zacisze, Kwiatowej i Sosnowej pod numerem telefonu: 512-473-643, natomiast pod numerem telefonu 600-902-194 dla mieszkańców Chocianowca i Trzebnic. Stan wodomierza można także zgłosić przez internetowy formularz dostępny na stronie wodociągówDo odwołania spółka wstrzymuje też wymianę, montaż i plombowanie wodomierzy oraz nakładek. Regulowania zobowiązań należy dokonywać za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Wszelkie wnioski i korespondencję można przesyłać na adres e-mail: sekretariat@pwk-chocianow.pl oraz pocztą tradycyjną (wzory wniosków dostępne na stronie internetowej Spółki w zakładce BOK "druki do pobrania").

Niezbędnych informacji pracownicy wodociągów udzielą telefonicznie pod nr 76–818–55–76. Pod tym numerem można także zgłaszać ewentualne awarie w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pod numerem 76-818–55–76 lub w godzinach od 15:00 do 7:00 pod numerem 694-439-456. Obecnie dostawa wody oraz odbiór ścieków odbywa się bez zakłóceń. Zakłady Uzdatniania Wody oraz Oczyszczalnie Ścieków pracują w niezmienionym trybie, pracownicy tutejszych wodociągów 24h/dobę kontrolują pracę obiektów. Optymizmem napawa także informacja Światowej Organizacji Zdrowia, która utrzymuje, że tradycyjny proces dezynfekcji wody, jaki odbywa się w stacjach uzdatniania i oczyszczalniach zapewnia likwidację wirusa SARS-CoV-2. Oznacza to, że nasza woda jest bezpieczna.

Łącznie nadzorem epidemiologicznym mamy w naszym województwie objętych ponad półtora tysiąca osób. Kwarantannie i izolacji podlega blisko 640 osób, natomiast hospitalizowanych ze względu na podejrzenie zarażeniem 2019-nCoV jest ponad 80 osób. Jak informuje Minister Zdrowia Łukasz Szumowski, w najbliższym czasie powinniśmy spodziewać się wzrostu zachorowań, o czym z pewnością będziemy informować na bieżąco.

[KN]