Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu ogłosił konkursowy nabór wniosków związanych z usuwaniem azbestu. Gmina Chocianów w 2022r. kolejny raz planuje wystąpić do WFOŚiGW o dofinansowanie tych przedsięwzięć.

W poprzednich latach gmina Chocianów niejednokrotnie uczestniczyła w programie, dzięki któremu zniknęło z niej wiele ton materiałów zawierających szkodliwy azbest. O korzyściach, jakie z dofinansowania czerpali dotąd mieszkańcy mogą przeczytać państwo w artykułach: "Usunęli z gminy 17 ton azbestu" i "Blisko 40 tysięcy złotych dotacji dla Chocianowa".

- Celem programu jest usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest, minimalizacja negatywnych skutków zdrowotnych spowodowanych obecnością azbestu na terytorium kraju oraz likwidacja szkodliwego oddziaływania tego odpadu na środowisko - czytamy w materiałach prasowych.
Maksymalne dofinansowanie w ramach demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest wynosi 70% kosztów. Nie dotyczy ono zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego. Wnioski składać można w Urzędzie Miasta i Gminy Chocianów do 11 kwietnia 2022 roku. Więcej informacji znaleźć można w grafice poniżej.