Letnie wyprzedaże trwają w najlepsze kusząc kupujących promocjami, przecenami i reklamami najlepszych okazji. Co jednak w przypadku ujawnienia wady zakupionego produktu? Powiatowy Rzecznik Konsumentów podpowiada kilka praktycznych wskazówek w przypadku, gdy towar nie spełni oczekiwań.

Rzecznik Konsumentów przypomina, że rzeczy kupione na wyprzedaży również możemy reklamować. Zwłaszcza w przypadku gdy nie wiedzieliśmy o wadzie produktu, która ujawniła się nam już po zakupie.

- Reklamację z tytułu wady składamy u sprzedawcy, najlepiej na piśmie - czytamy w materiałach przygotowanych przez Powiat Polkowicki. - Jeżeli do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). To konsument ma prawo zdecydować, z której możliwości skorzysta.
Jeśli jednak podczas zakupu wiedzieliśmy o danej wadzie, z powodu której obniżono cenę towaru, wówczas nie możemy reklamować zakupionej rzeczy. W celu uzyskania większej ilości informacji należy odwiedzić stronę: https://www.uokik.gov.pl/.